Orice persoană este influenţată de o anumită culoare sau nuanţă.
Unele culori sunt asociate în subconştient cu anumite sentimente şi modul în care acestea ne influenţează cheltuielile din mall. Psihologia culorilor este unul dintre principalii factori care ne determină să cumpărăm un anumit produs. Orice persoană este influenţată de o anumită culoare sau nuanţă.
Într-un centru comercial putem observa aproape fiecare nuanţă a curcubeului aflată pe semne de informare, etichete, uşi, pungi de cumpărături - pe aproape orice. Dar, ştiaţi că acele culori au fost plasate în mod strategic pentru a influenţa cheltuielile noastre? Experţii în marketing susţin că oamenii asociază, în subconştient, culori specifice cu mesaje sociale sau culturale specifice. Cunoscând acest secret, comercianţii şi micii întreprinzători selectează cu atenţie culorile pe care le vor folosi în scopul de a ne îndemna să pierdem şirul cheltuielilor. Experţii explică modul în care 10 nuanţe diferite ne pot afecta ritualurile de shopping.
Negru
Culoarea specifică rafinamentului, sofisticatului (Salut, rochiţă mică neagră), domină ambalajele de machiaj elitist şi chiar poate converti fardurile şi rujurile ieftine, în produse de lux.
Albastru
Aproape toată lumea apreciază albastrul. Nu este de mirare că inspiră încredere şi siguranţă, fiind o culoare preferată de către instituţiile financiare, pentru emblemele reprezentative, acestea intenţionând să ofere siguranţă clienţilor lor. Albastrul poate îmbunătăţi, de asemenea, loialitatea clienţilor: şansele clienţilor de a reveni în magazinele lor, cresc cu 15 procente, în cazul în care sunt utilizate sigle albastre, în detrimentul celor portocalii, potrivit unui studiu din 2003 publicat în Journal of Business Research.
Burgundy
Culoarea vinului nobil ne duce cu gândul la tot ceea ce înseamnă rafinament şi eleganţă (ducându-ne cu gândul la vinul roşu), prin urmare să nu ne mirăm dacă un set de lengerie de pat merlot la care râvnim, va costa mai mult decât unul pe alb, dar în stil similar. Vărul său prismatic, maroul are conotaţii de lux asemănătoare.
Verde
Comercianţii folosesc adesea această culoare pentru a atrage clienţii cu înclinaţii eco. Dar să nu uităm: doar pentru că un produs este verde, nu înseamnă că este şi prietenos cu mediul.
Portocaliu
Culoarea este asociată cu corectitudinea şi accesibilitatea, motiv pentru care, deseori o vom întâlni în magazinele care oferă o valoare rezonabilă.
Roz
Această culoare dulce - în special nuanţa gumei de mestecat bubble - are efecte calmante, potrivit unui studiu publicat în Journal of Orthomolecular Psychiatry. Oamenii de ştiinţă au descoperit că la vederea culorii roz, sistemele endocrine ale oamenilor încetinesc, iar muşchii încordaţi li se vor relaxa. Cum ar putea acest lucru să ne influenţeze portofelul: Senzaţia de relaxare va uşura durerea de a cheltui bani.
Roşu
Cu toate că o mulţime de magazine adoptă această culoare (şi încă beneficiază de suucces financiar), experţii avertizează că, asemeni unui semn de circulaţie „Stop”, la fel şi pancarta roşie, poate determina clienţii că apese frâna. Serveşte drept o alarmă, declanşând un fel de analiză mai strictă asupra cheltuielilor proprii.
Violet
Purpuriul domneşte în industria frumuseţii, mai ales în categoria produselor anti-îmbătrânire. La vederea acestei culori, oamenii se gândesc la regalitate. În consecinţă, o cutie purpurie ne poate convinge că produsul din interior are proprietăţi speciale şi valorează o sumă domnească.
Alb
În branding, albul sugerează simplitate şi puritate (şaptezeci şi cinci la sută dintre brandurile de top ale îngrijirii pielii, utilizează ambalajele albe). De asemenea, culoarea alb reprezintă modernitate şi onestitate, motiv pentru care unele branduri jură loialitate pe viaţă.
Galben
Un pilon principal al restaurantelor de tip fast-food, galbenul evocă energie şi intensifică apetitul şi probabil că cel puţin odată am simţit cu toţii cum ne „chiorăie stomacul” trecând pe lângă acele bolte aurii.