Fenomene paranormale, mahmureală cronică sau moartea neuronilor motori? Întrebări pe care începe omul să şi le pună, în momentul în care realizează că ceva nu este în regulă cu scara rulantă.
Fenomene paranormale, mahmureală cronică sau moartea neuronilor motori? Întrebări pe care începe omul să şi le pună, în momentul în care realizează că ceva nu este în regulă cu scara rulantă. În general, pe o scară rulantă stăm în poziţie verticală şi ne menţinem echilibrul cu mâna amplasată pe balustradă,
iar deodată mâna începe să se depărteze de corpul nostru.
Dacă nu am corecta mişcarea, atunci este posibil ca până la destinaţie, mâna noastră să o ia pe alt drum sau se lungeşte cu vreo 2-3 centimetri.
Dar totuşi, de ce se întâmplă acest lucru?
Problema s-a pus şi pe diferite forumuri, iar unul dintre cele mai apreciate răspunsuri ar fi: pentru ca pasagerul să nu uite unde se află şi să adoarmă, având în vedere că d.p.d.v. statistic omul este predispus să se piardă cu privirea. În acest caz, dacă pasagerul îşi agaţă haina, geanta, piciorul şi aşa mai departe, poate da în judecată producătorul, şi câştiga procesul. Dată fiind diferenţa de viteză dintre cele două componente, pasagerul trebuie să rămână alert.
Răspunsul oficial deviază puţin de la ipoteza populară. Una dintre explicaţii demonstrează existenţa a două motoare diferite, ce pun în funcţiune întreg corpul, astfel, balustrada are un motor prorpiu, iar scara un altul. Cele două motoare sunt solicitate în moduri diferite, astfel şi frecarea, viteza sau uzura în condiţii normale, poate diferi. Un renumit producător, ne-a comunicat ”Cu cât o scară rulantă a fost renovată mai de mult, cu atât este mai frecventă diferenţa de viteză faţă de balustradă”.
Explicaţiile logice continuă: nu putem vorbi despre o sincronizare perfectă, atâta timp cât nu se poate aprecia suprasolicitarea scării, care bineînţeles va încetini faţă de balustradă, la fel cu nu se poate anticipa nici faptul că din 10 pasageri poate doar doi se sprijină, toţi 10 sau nici unul. Prin urmare, se constată că întotdeauna vor exista diferenţe de viteză între cele două corpuri.
Conform standardelor, dacă diferenţa de viteză depăşeşte două procente între balustradă şi scară, atunci aparatajul este oprit şi reparat.