Dealul lui Buddha

Publicitate

În cimitirul Makomanai Takino de pe o insulă japoneză, meditează o statuie uriaşă, înconjurată de un câmp de lavandă şi un templu subteran uriaş.

Dealul lui Buddha
Publicitate

O statuie uriaşă reprezentându-l pe Buddha, situată pe culmea unui mic deal de lângă un cimitir din insula japoneză Hokkaido. Statuia a fost construită cu 15 ani în urmă, dar abia în decembrie 2015, peisajul din jurul ei a fost sculptat pentru a evidenţia elementul masiv.

„Scopul acestui proiect a fost de a construi o sală de rugăciune, care ar spori atractivitatea unei sculpturi din piatră a personalităţii Buddha, realizată acum 15 ani”, explică arhitectul Tadao Ando. „Aşezarea se întinde pe un deal uşor înclinat de 180 de hectare de teren bogat, aparţinând unui cimitir. Statuia are 13,5 metri înălţime şi cântăreşte 1500 tone. Este creată din piatră solidă, foarte fină şi a atent selectată. Până acum, statuia lui Buddha se înălţa singură în peisaj, creând o impresie neliniştită. Clientul urmărea să ofere vizitatorilor o apreciere mai senină, mai liniştitoare a lui Buddha.”

Dealul lui Buddha

„Ideea noastră era să-l acoperim pe Buddha de la cap în jos, cu un deal căptuşit cu plante de lavandă. Am numit ideea `Buddha scoate capul`. Încastrate sub deal, avem un tunel de acces cu o lungime de 40 de metri şi o rotondă care înconjoară statuia. Intenţia proiectului a fost de a crea o secvenţă spaţială vie, începând cu intrarea printr-un tunel lung, pentru a spori anticiparea statuii, care este invizibilă din exterior. Atunci când se ajunge în imensa sală, vizitatorii îşi ridică privirile către Buddha, al cărui cap este înconjurat de un halou ceresc, aflat la capătul tunelului.”

„Dealul lui Buddha este plantat cu 150.000 de plante de lavandă care se mândresc cu un verde proaspăt primăvară, un violet palid pe timpul verii şi un alb mătăsos înzăpezit pe timpul iernii. Proiectul ar putea fi încadrat mai degrabă pe scara peisagisticii, decât pe cea a arhitecturii. A fost necesar un mod special de gândire pentru a rearanja mediul şi reprezentat o experienţă provocatoare şi preţioasă pentru noi.”

via Vitra şi Design Boom

Publicitate
Alte articole
Nu a fost de ajuns, vreau să mai învăţ!