Dacă ne uităm la lista celor mai lungi poduri din lume, observăm că poziţiile de vârf sunt ocupate de ţările din Asia, în special de China.
China produce şi consumă aproximativ 60 la sută din cimentul din lume. Dacă facem o comparaţie, între 2011 şi 2013, China a folosit mai mult ciment ( cu aproape 50% mai mult) decât Statele Unite ale Americii în întregul secol XX. Din primele zece poziţii ale listei cu cele mai înalte poduri din lume, doar două se află în afara Asiei, şi anume în Statele Unite ale Americii.
Danyang-Kunshan Grand Bridge este cel mai lung pod din lume. El are o lungime de 164,8 km. Podul este situat pe linia de cale ferată între Shanghai şi Nanjing în provincia Jiangsu din China de est. Acesta a fost construit în 2010 şi inaugurat în 2011. Au fost angajaţi 10.000 de oameni, durata construcţei fiind de 4 ani şi a costat aproximativ 8.5 miliarde de dolari.
Podul de la Lacul Pontchartrain Causeway este compus din două poduri paralele. Unul a fost finalizat în 1956, iar celălalt a fost finalizat în 1969. Din acel an, acesta a primit titlul de „cel mai lung pod din lume peste apă”. În 2011, când a fost constrit un nou pod peste Jiaozhou Bay în China, Pontchartrain Causeway şi-a pierdut titlu.
Podul, care traversează estuarul Pontchartrain, a deţinut recordul pentru cel mai lung peste apă din 1956, de la inaugurare până în 2011. După pierderea titlului,americanii au contestat decizia, indicând faptul că podul din China străbate apa pe o distanţă de doar 25 de kilometri, restul traseului fiind pe uscat sau prin tuneluri. Podul Pontchartrain are o lungime de 38 de kilometri, în întregime peste apă şi este prevăzut cu o basculă, care permite navigaţia.
Podul chinez Jiaozhou Bay, care a costat 2,3 miliarde de dolari, construit în oraşul Qingdao, măsoară 41.5 km, cu doar 3 km mai lung decât Causeway. Dar oficialii de la Causeway argumentează că o parte din această lungime este din cauza unei curbe în pod. Distanţa reală parcursă de pod peste apă este de numai aproximativ 25 km.
Din 2012, Cartea Recordurilor a decis să introducă categorii diferite pentru podurile peste apă cu o lungime continuă şi cele cu o lungime compusă, ambele construcţii păstrându-şi titlurile.