Parola nu trebuie să fie atât de complicată

Publicitate

Și parola ta constă, probabil, dintr-un un aranjament complicat de litere, numere şi punctuaţie.

Parola nu trebuie să fie atât de complicată
Publicitate

Ei bine, nu trebuie să fie aşa, iar tipului care a inventat aceste reguli, îi pare rău. Tipul acesta e Bill Burr, un pensionar în vârstă de 72 de ani, care în 2003 s-a aflat pe postul de manager la nivel mediu la Institutul Naţional de Standarde şi Tehnologie. La vremea respectivă a fost rugat să dezvolte un set de linii directoare privind modul de creare al parolelor.

Denumit „NIST Special Publication 800-63. Anexa A”, a inclus sugestii cum ar fi schimbarea parolei la fiecare 90 de zile şi folosirea unei varietăţi de caractere. Aceste linii directoare au devenit piatra de temelie a multor pagini web, motiv pentru care de multe ori ni se cere să creştem complexitatea parolei.

Parola nu trebuie să fie atât de complicată

Burr s-a înşelat, totuşi. „O mare parte din ceea ce am făcut, acum regret”, a declarat el pentru revista Wall Street Journal. Problema era că el nu deţinea suficiente date despre ce fel de parole aveau succes. Prin urmare, cercetările sale l-au determinat să creadă că acesta este cel mai bun mod de acţiune.

„În cele din urmă, a devenit, probabil, prea complicat de înţeles pentru o mulţime de oameni, care certau sistemul online, fără a cunoşte adevăratul făptaş", a spus Burr. Deci, ce ar trebui să facem? Ei bine, cele mai sigure parole nu se bazează pe complexitate. În schimb, lungimea reprezintă cel mai bun mod de a împiedica spargerea.

Aşa cum am explicat în comicul XKCD de mai jos, o parolă precum „Tr0ub4dor&3”, care respectă regulamentul original al lui Burr, i-ar dura doar trei zile unui hacker pentru a o sparge şi este greu de reţinut. Dimpotrivă, patru cuvinte aleatorii precum „corect cal baterie stabil” nu sunt doar uşor de reţinut, ci le-ar lua peste 500 de ani calculatoarelor pentru a le sparge.

Parola nu trebuie să fie atât de complicată

Mai mult, loviturile recente de hacking au subliniat că oamenii nu sunt de departe la fel de original precum cred ei. Scurgerile de date din locaţii precum Yahoo şi LinkedIn au arătat că utilizatorii aleg adesea parole asemănătoare între ele.

Din fericire, regulile au fost schimbate. În iunie, un nou grup de la NIST a rescris liniile directoare, care au renunţat la sfaturile de expirare în 90 de zile, precum şi la cerinţa de caracterele speciale. Sperăm că acestea vor fi adoptate în viitorul nu prea îndepărtat, astfel încât paginile web să nu mai ne mai poată solicita o grămadă de caractere aleatorii.

Practic, şirurile de cuvinte sau frazele uşor de reţinut sunt calea cea bună. Acum, rămâne la alegerea noastră dacă ne schimbăm sau nu parolele.

Publicitate
Alte articole
Nu a fost de ajuns, vreau să mai învăţ!