Rob Flowers proiectează bilete şi afişe complet comestibile în cadrul unei expoziţii destinată copiilor.
Graficianul londonez, Rob Flowers, a creat o serie de afişe comestibile pentru o expoziţie care vizează stimularea copiilor să experimenteze cât mai mult, în ceea ce privesc alimentele. Expoziţia comestibilă a luat naştere prin intermediul unui atelier de lucru, luna trecută, unde studioul de design alimentar Bompas & Parr le-a încredinţat a 100 de copii misiunea de a-şi crea „fanteziile culinare extreme”.
Șase câştigători au fost selectaţi, ai căror alimente imaginative au devenit realitate prin intermediul studioului Bompas & Parr, iar rezultatele au fost prezentate în cadrul unei expoziţii de o zi de la Muzeul Copilăriei din Londra, (V&A Museum of Childhood) pe 14 octombrie 2017.
Ilustratorul Flowers, ca membru al echipei, a creat o serie de postere şi bilete intens colorate, spre a fi expuse în cadrul evenimentului, confecţionate în totalitate din hârtie comestibilă şi cerneală aromatizată. Cele şase postere - inspirate din fanteziile alimentare câştigătoare - sunt protagonistele unui ansamblu de personaje animate din fructe şi legume, viu colorate, inclusiv un broccoli ţanţoş şi un păstârnac puternic. Fiecare ilustraţie este însoţită de propriul său slogan personalizat.
S-au utilizat compresoare de aer pentru a pulveriza coloranţi alimentari pe foile comestibile de hârtie, cu glazură aromatizată de mango, care, mai apoi, au fost montate pe un bloc gros de ciocolată albă, lăsat să se fixeze timp de 24 de ore, înainte de a fi consumat de către copii.
„Am utilizat o formulă nouă, îmbunătăţită, pentru cerneala comestibilă, permiţându-ne să imprimăm aproape orice culoare şi aromă dorită”, a declarat Bompas & Parr într-un interviu.
Potrivit agenţiei de publicitate AMV BBDO, care a găzduit expoziţia, doar opt la sută dintre copiii din Marea Britanie îşi mănâncă porţia de fructe şi legume, recomandate de cinci ori pe zi. Ei speră că expoziţia va stimula experimentarea alimentelor, în special a acelora cu ingrediente sănătoase, pentru a le părea mai distractiv copiilor.
„Copiii au aproximativ 30.000 de papile gustative comparativ cu adulţii [care au aproximativ 10.000]”, a explicat agenţia AMV BBDO. „Prin urmare, gustarea unor noi alimente poate fi o experienţă intensă şi uneori neplăcută. Dar prin joc şi experimentare, copiii au mai multe şanse să încerce diferite alimente şi să le accepte”, au continuat ei.
Compania Bompas & Parr a fost înfiinţată în anul 2007 de către Sam Bompas şi Harry Parr şi, iniţial, a atras atenţia asupra mulajelor sale gelatinoase reprezentând clădiri celebre. De atunci, studioul s-a concentrat pe proiectarea culinară experimentală şi experienţele captivante pentru branduri, cum ar fi o îngheţată strălucitoare în întuneric pentru Cornetto şi un aparat care intensifică aroma whisky-ului.