Dacă proiectul va avea succes, ei speră să lanseze ideea şi în alte oraşe europene.
Nu numai că ne-ar ajuta, aceste piste pentru biciclete, să parcurgem într-un mod mai plăcut traseul către servici, în iernile întunecate, dar ar putea contribui la reducerea utilizării energiei electrică şi şi a poluării luminoase.
Aceste trasee luminescente fac parte dintr-un proces de probă, aflate în micul oraş Lidzbark Warmiński, din nordul Poloniei. Ideea originală a fost dezvoltată de către TPA Instytut Badan Technicznych, o companie de construcţii, care este specializată în dezvoltarea de materiale rutiere.
Cărările de au fost create cu ajutorul a mii de „luminofori” minusculi. unei pulberi foto-luminescente ce se încarcă cu energie solară. Astfel, noaptea, autostrăzile au marcaje care, după ce în timpul zilei stau în bătaia soarelui, noaptea, timp de opt ore, luminează fără să aibă nevoie de nicio altă sursă de energie.
Materialul de sinteză poate emite un nivel scăzut de lumină, timp de 10 ore, fără a avea nevoie de nicio altă sursă de energie şi apoi se poate „autoreîncărca” pe timpul zilei în bătaia soarelui, potrivit site-ului polonez de ştiri Wyborcza. Acest lucru înseamnă că lumina este complet auto-suficientă şi nu necesită electricitate, astfel, nu doar că arată bine, ci este benefică pentru planeta noastră şi poate înlocui convenţionala iluminare stradală.
Cu toate că fosforii pot lumina în numeroase culori, compania şi consiliul local au ales culoarea albastră, considerând că se potriveşte cel mai bine mediului înconjurător. Dacă proiectul va avea succes, ei speră să lanseze ideea şi în alte oraşe europene.
Aceasta nu este prima companie care a jonglat cu ideea valorificării luminescenţei, în scopul iluminării oraşelor. Glowee, o companie relativ nouă, cu sediul în Franţa, a dezvoltat lumini alimentate de bacterii bioluminiscente pentru a lumina zone publice şi clădiri.
„O pistă pentru biciclete asemănătoare, poate fi văzută şi în Olanda. Sincer vorbind, a prezentat o sursă de inspiraţie pentru noi, în scopul realizării acestui proiect aici, în Polonia. Cu toate acestea, tehnologia noastră diferă de soluţia olandeză prin faptul că nu necesită energie electrică suplimentară. Crearea unui astfel de traseu face parte din campania noastră care rulează în prezent pentru creşterea siguranţei traficului”, a menţionat într-o declaraţie Waldemar Królikowski, director al Consiliului Drumurilor Regionale din Olsztyn.